Me time momentjes zijn belangrijk maar lastig in te plannen met een druk gezinsleven, werk en andere dingen. Maar neem van ons aan, het maakt je gelukkiger!  Wat zou je graag weer willen doen? Waar zou je voor jezelf meer tijd aan willen besteden? En waar van kom je tot rust, zodat je weer energiek thuiskomt. Lees hier ideeën en tips over wat je zou kunnen doen om meer ‘me time’ momentjes in te plannen.

Schakel hulp in

Maak gebruik van een oppas. Bijvoorbeeld je moeder, de buurvrouw of een goede vriendin. Al is het maar een uurtje dat je zelf even de hond kunt uitlaten en daardoor even lekker van de buitenlucht kunt genieten om jezelf weer op te laden.

Contact met andere moeders

Contact met andere moeders kan heel fijn en prettig zijn. Je kunt op elkaars kinderen passen, ervaringen uit wisselen over het moederschap en sociale contacten zijn gewoon belangrijk en fijn.

Boodschappen online bestellen

En nog iets heel prettigs: bestel je boodschappen online en laat ze bezorgen. Wij hebben goede ervaringen met Picnic. Het geeft je echt meer de ruimte om iets anders te doen dan alleen maar met boodschappen bezig te zijn.

Mama zegt.. accepteer hulp en ondersteuning van een ander, maak er gebruik van. Hoe moeilijk je dat misschien ook vindt.

Probeer een nieuw recept uit

Bak je favoriete cake of taart. En als je zo van koken houdt, kun je een dag in plannen om nieuwe recepten uit te proberen. Hoe leuk en fijn is dat!

Plan tijd voor jezelf in per dag

Zoek kleine ‘me time’ momentjes in de dag waarvan je geniet. Je kunt dagelijks 15 minuten inplannen, een uur, een halve dag of je houdt een ‘Lazy Sunday’. Net waar jij behoefte aan hebt. Lees een goed boek, ga een stuk wandelen, ga met mooi weer in de tuin zitten, neem een ontspannende douche of ga in bad, luister naar muziek, bekijk de zonsondergang en geniet van een heerlijke bak koffie.

Verwen jezelf

Verwen jezelf eens met een goed glas wijn en lekkere borrelhapjes. Ga eens een weekendje weg, een dagje sauna, een dagje winkelen, ga uiteten, ga je favoriete series kijken, organiseer een spelletjes avond, verwen jezelf door naar de kapper te gaan of pak een terrasje en ga mensen kijken. Dit kun je alleen doen, met anderen, familie of vrienden. Niets moet, alles mag.

Mama zegt.. soms is gewoon niets doen ook erg fijn.

Sporten

Sporten kan heel fijn zijn om je hoofd leeg te maken. En met een leeg hoofd kun je je beter ontspannen en voorkom je gevoelens van stress. Je kunt gaan hardlopen in de natuur, gaan zwemmen, een massage inplannen, meditatie doen, yoga of een sportsessie met je vriendin in plannen.

Mama zegt.. hoe fijn is het als ’mama’ lekker in haar vel zit.

Me time momentjes zijn echt noodzakelijk zowel geestelijk als fysiek. Bedenk echt voor jezelf van welke activiteiten je energie krijgt en waardoor je de wereld om je heen even helemaal vergeet. Plan dus met regelmaat een adempauze in!